یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

گروه حوادث: ۲۹ قاتل، شرور و قاچاقچی که از سوی دادگاه‌های مختلف به مرگ محکوم شده بودند، سحرگاه یکشنبه ۶ مرداد در محوطه زندان اوین به دار مجازات آویخته شدند.

نخستین اعدامی‌ مرد شروری بود که به همراه برادرش ۲ جنایت و ۵۶ فقره نقص عضو افراد مختلف را در پرونده خود داشتند.

این ۲ برادر از اواسط سال ۸۲ با تشکیل باند خشن سرقت مسلحانه، اعمال مجرمانه خود را آغاز کردند و مدتی بعد در حالی که رعب و وحشت از این ۲ مجرم بی‌رحم، در پایتخت و در میان کسبه سایه افکنده بود، تحقیقات پلیسی برای دستگیری آنها آغاز شد.

ماموران پلیس آگاهی تهران در جریان بررسی‌های تخصصی موفق شدند مخفیگاه متهمان را شناسایی و آنان را بازداشت کنند.

برادران خشن، در مسیر بازجویی‌ها به قتل ۲ مرد طلافروش اعتراف کردند و این در حالی بود که شواهد پلیسی نشان می‌داد ۵۶ مرد دیگر نیز در درگیری با این ۲ متهم دچار نقص عضو شده بودند.

مدتی بعد دادگاه، متهمان را به خاطر ارتکاب جرایم خشن مفسد فی‌الارض شناخت و حکم به اعدام آنها داد که بعد از تایید این حکم از سوی دیوانعالی کشور، شمارش معکوس برای اعدام متهمان آغاز شد.

سحرگاه یکشنبه در حالی که قرار بود حکم اعدام یکی از برادران مخوف به اجرا درآید، برادر وی با ایجاد درگیری در زندان قصد داشت از اجرای این حکم جلوگیری کند که در این درگیری به شدت مجروح شد و دقایقی بعد جان خود را از دست داد.

جابری- قاضی اجرای احکام دادسرای جنایی تهران- با اعلام خبر اعدام برادر دیگر گفت: صبح دیروز علاوه بر این متهم، ۹ اعدامی دیگر که به اتهام قتل عمد محکوم به مرگ شده بودند نیز به دار مجازات آویخته شدند.

از سوی دیگر دادستانی تهران نیز اعلام کرد: همراه با اعدام این متهمان، محکومان دیگری که در جریان اجرای طرح افزایش امنیت اجتماعی تهران و مبارزه با سوداگران مرگ دستگیر و به اعدام محکوم شده بودند نیز به طناب دار آویخته شدند.

در میان این اعدامیان نام قاچاقچیان و اشرار معروفی که از سوی دادگاه‌های مختلف به اعدام محکوم شده بودند، به چشم می‌خورد.

در حالی که تعداد محکومانی که صبح یکشنبه به دار مجازات آویخته شدند ۲۹ نفر اعلام شده است، دادستانی تهران از رسیدگی به پرونده افراد دیگری که در اجرای طرح افزایش امنیت اجتماعی دستگیر شده‌اند خبر داد و اعلام کرد: به‌منظور ریشه‌کن کردن جرایم سازمان یافته و باندی و برخورد قاطع با اخلال گران امنیت و آسایش عمومی و سوداگران مرگ از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهیم کرد و متهمان بازداشت شده دیگر نیز بلافاصله پس از قطعیت احکام صادره، مجازات خواهند شد.

کد خبر 59208

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز